søndag 14. juli 2013

Herlig iskaffe på 1-2-3

Hei :)

Jeg er en riktig kaffeelsker, spesielt iskaffe. Jeg har prøvd mange ulike oppskrifter, noen er bedre med karamellsaus, sjokoladesaus eller uten noen saus.

Søstra mi(http://trinesoppskrifter.blogspot.no/) lærte meg å lage en enda lettere iskaffe(gresk iskaffe). Den smaker litt som kjøpe iskaffen fra tine mener jeg.

Alt du trenger( ett stort glass) :

2-3 dl melk (kald)
ca. 1 ss kaffepulver ( eks. nescafé gold)
1 ss brunt sukker.

Du blander alt i en høyt glass og blander det med en stavmikser. Heller det deretter over i et glass og TADA, herlig iskaffe!


// bilder fra min iskaffe!

Du kan også ha med sjokoladesaus, da heller du saus på innsiden av glasset før du heller kaffeblandingen oppi.

- Marit Dvergsnes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar